Luna(r)storm och regnet det bara öser ner!

 
Som en storm drog denna 10-veckors söta lilla mops in i vår son Hectors och flickvännen Amandas liv för en vecka sedan. Ett riktigt litet kvicksilver är hon, så nu har de verkligen att göra dagarna i ända! Välkommen sötnosen Luna och vi i la familia tycker det ska bli spännande att få följa henne framöver! När hon har fått växa tll sig ännu lite mer och då även fått sin 12-veckorsvaccinationen, så lär det bli fullt race med våra lekglada krullisar. Lycka till med lilltjejen - trots sin litenhet så kan man lugnt säga att ni har fått mkt hund för pengarna!
 
                                       Gulle!!!!
 
Apropå Lunarstorm, så har jag förresten nyligen (tack vare eller på grund av att min träningsgrupp i lydnad som startat upp en grupp) gått med i Facebook. Att jag inte anslutit mig tidigare har helt enkelt berott på att jag känt mig tveksam att lägga ner ännu mer tid på de sociala medierna - jag har istället valt att prioritera min bloggsida. Jag har så långt inte tillhört de mest aktiva i Perroklubbens FB-grupp, men jag har ju insett att mkt information kring rasen sprids här och den samt olika diskussioner kring rasen är ju intressanta att följa och delta i. FB i all sin ära - jag hoppas ändå att Perroklubbens mkt informativa och läsvärda bloggsidor överlever, för de är ger ju så bra och intressant läsning för bl.a. nyblivna perroägare eller de som helt enkelt bara är nyfikna att lära sig mer om rasen.
 
Under vår första gemensamma semestervecka, som Mats till stor del skulle använda till att måla fönster, har det ösregnat i princip varje dag! Trist väder, så det förslår! Efter dagens träningsrunda på Lunds BK kom jag och hundarna hem rejält blöta. Tack och lov har ingen av krullisarna ngt emot att träna i regn, men när himlen efterhand öppnade sig alltmer och regnet formligen öste ner, så fick jag nog och packade in hundarna i bilen och körde hem. Nä, nu längtar jag onekligen efter sol och värme - en solig och fin svensk sommar är det bästa som finns! Om det bara vore väderleksförhållanden att lita på här hemma, så skulle säkert många av oss som semestrar i solsäkra länder stanna kvar hemma. För det är ju ändå så att när höstmörkret kommer, så känns det bra att ha många soltimmar bakom sig från sommarledigheten.  
 
I väntan på att skurarna ska upphöra är det ändå gnska mysigt att krypa upp i soffhönet med en bra bok och jag har nu laddat med en hel hög med pocketböcker. På nattduksbordet ligger just nu den till hälften lästa "Förlåtelsen" av Hanne -Vibeke Holst, som handlar om en relation mellan mor o dotter i modern tid och parallellt får man följa en prästfamilj under och efter andra världskriget. En läsvärd bok, som på ett mkt bra sätt bekriver relationer mellan olika människor och det ska bli spännande att senare under läsningens gång få se hur de två händelseförloppen hänger ihop! 
 
Här är det Dicho som softar bredvid mig i soffan!
                                   Stilstudie av Lily!
 
Hoppas ni har en bra sommar - vädret till trots!/Louise o Co

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så kul med en liten mops. Lycka till och ha en skön sommar. Kram

2013-06-30 @ 07:59:39
Postat av: Fanny och Messi

Trots att ni inte har vädret på er sida så måste jag säga att ni verkar ha det riktigt mysigt inomhus istället, vilken stil hon kör med syster yster!:-) Vi får hoppas på fint väder till kennelträffen i alla fall, för nu är det verkligen inte länge kvar! :-) stor puss till Lily från brorsan

2013-07-02 @ 18:42:05
URL: http://perronmessi.blogg.se
Postat av: hector

fina bilder mamma! Luna hälsar :)

2013-07-03 @ 17:43:42
Postat av: Barbro

Vilken liten sötnos Luna. Kanske att vi kan få se henne på någon utställning framöver? Tack för supporten i Borås. Vi ses i Tvååker.
Barbro

2013-07-03 @ 22:34:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0