Lily in action!

Tillsammans med Mats har jag precis tillbringat en varm och mestadels solig helg i Norrköping, med undantag av sen lördag eftermiddag då regnet vräkte ner! Där har jag släktingar som min mamma och med tanke på att vi bor så långt ifrån varandra, så är de här besöken ovärderliga för mig för telefonkontakt var och varannan dag kan aldrig ersätta det fysiska mötet. 
 
                                                                          
Dessutom har jag också passat på att ställa ut Lily i juniorklass på en nationell utställning på Himmelstalunds sportfält och glädjande nog blev hon där bästa tik med ck, för att därefter placera sig på tredje plats i Bästa tik - snubblande nära ett cert (så när som på en tik), men nära skjuter ingen hare!
 
                                                                                       Tack, Anneli för fina bilder!
 
Lilys uppfödare Anneli var också på plats och med sig hade hon Alvin och om han inte hade tappat fokus av att en löptik tidigare varit inne i ringen, så skulle han säkert gått långt med tanke på den fina kritik som han fick. Han är ju så nära man kan komma att bli svensk utställningschampion, så det är nog bara en tidsfråga! 
 
                                     Alvin o Lily
 
 Domare Åke Cronander jobbade på bra, så väntetiden innan det blev Lilys tur gick snabbt. Dessutom hade vi ju så roligt tillsammans med Anneli, Helena och Anna - tack för trevligt sällskap! 
 
                                                    Halloj!
 
På söndagen hade jag lovat att heja på min kompis Gun när hon skulle ställa ut sin Chilli. Till mattes stora förvåning slog hon till med ett BIR och tog därmed sitt andra cert - snyggt jobbat! Tomas var också med vid ringside, så roligt att träffa er båda! Det verkade som om Lilys och min närvaro samt att Chilli fick låna mina krulltottars utställningskoppel förde tur med sig, så nu föreslog Gun att vi ska närvara även nästa utställning för att då hjälpa till att fixa det sista certet och därmed utställningschampionatet. Lycka till!
 
                   Fin kontakt med matte!
                                     Grattis!
 
Vi har upplevt att Lily varit lite ur gängorna de senaste dagarna och på bilresan hemåt fick vi reda på varför! Hon har nu påbörjat sitt livs andra löp, vilket jag nästan misstänkt var på gång sedan Dicho redan för en vecka sedan uppmärksammat att hon börjat lukta extra gott! Isa blev också intresserad av lillasysters väldoftande kropp när vi kom hem!
 
 
                              Borta bra, men hemma bäst!

Kommentarer
Postat av: Anneli

Tack för trevligt sällskap och grattis till fina resultat. Tur att jag hade er att glädjas åt. Nära certet där! Vi ses i tvååker , tur att Lily har löper avklarat då.

2013-06-05 @ 20:09:31
URL: http://Www.la-Sirenitas%20.se
Postat av: Gun

Tack för sällskap och coachningen. Det var jättekul att ses. Vi drog ju vidare till ett mycket varmt Stockholm för att fortsätta fira framgångarna samt Svärfar Gass 92 årsdag.

2013-06-06 @ 17:07:23
Postat av: Fanny

Stort grattis! Hon är så fin pralinsystern :) Kram från Messi och Fanny

2013-06-06 @ 18:47:36
URL: http://perronmessi.blogg.se
Postat av: Fanny

Ja vad det hade varit jätteroligt att träffas i Tvååker, men tyvärr har vi den helgen uppbokad för fjällvandring sedan länge. Trist att det krockade. Kommer ni att vara med på kennelträffen helgen efteråt? Messi skickar tillbaka en stor puss till Lily!

2013-06-07 @ 16:49:25
URL: http://perronmessi.blogg.se
Postat av: Barbro

Grattis till fint resultat. Vi ses om några veckor i Borås. Lykke tränar på att stå still. Svårt!

2013-06-09 @ 23:19:11
Postat av: Fanny

Tack så mycket! Ja det kan verkligen inte bli bättre, vilken B-kull!:) Hoppas att allt är bra med er! Messi skickar en stor puss till syrran

2013-06-16 @ 22:34:42
URL: http://perronmessi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0