Pappas flicka!

Tänk ändå vad tiden rusar på! Om ett par månader fyller charmtrollet Lily hela ett år. Några som hon verkligen har lyckats att charma är vår byskolas barn, för när vi går förbi skolan står de och ropar hennes namn och hon är aldrig inte sen att stanna till. Om de inte skulle vara ute på rast, så dröjer hon sig gärna kvar en stund med hopp om att någon av dem ska komma ut på skolgården för en liten kelstund. Hon brukar stå där så lugnt och fint mitt bland alla klappande händer och bara njuta av all uppståndelse, trots att det ibland kan vara ett tjugotal barn eller fler runtomkring henne.
 
Därefter fyller vår äldsta perro Isa sex år och hur är det möjligt? Det var ju alldeles nyss som vi hämtade hem familjens första lilla krulltott! Trots sin ålder har hon ändå barnasinnet kvar - alltid lika lekfull och glad! Perro nummer två: min ögonsten och den underbara familjehunden Dicho och han fyller otroligt nog hela fyra år! I höstas föddes en fin dansk kull som Dicho är pappa till och jag gläds så över att en av dessa goa valpar kommit till Sverige.
 
Får jag presentera Lykke - en mycket söt och framåt liten perrotjej med en svans som viftar konstant (fast jag har inte hört att matte Barbro sagt att den även viftar nattetid, men det kommer nog), som otroligt nog snart blir fyra månader.
 
Fotodags - då gäller det att smajla upp sig! Är det bra så här? Oj, då mitt öra har visst vikt sig ..., men en sötnos som jag blir nog fin på bild ändå! 
 
Lykke är sin pappa upp i dagen och här följer några bilder på Dicho i lika skön och avslappnad viloställning som sin dotter!
 
  
Nåja, på den här bilden är väl kanske Dicho lite väl relaxad för att ni ska kunna se hur look-alike han är sin dotter! På nedanstående bild är det kanske lättare att se likheterna! 
 
Jag kan inte låta bli att också lägga ut en bild på Dicho som liten valp, så söt så man skulle kunna äta upp det lilla lakritstrollet!
 
Lev väl alla ni där där ute i vårt kylslagna land - ni har väl förresten märkt att dagarna är ljusa mycket längre än bara för några veckor sedan. Så håll ut, för snart kommer ännu en varm och skön vår! /Louise & Co 

Kommentarer
Postat av: Barbro Andersson

Alltid lika roligt att läsa din blogg och följa era hundar. Lykke är verkligen lik pappa Dicho.

2013-01-28 @ 21:55:19
Postat av: Åsa

Hej Louise och Mats!
Hoppas ni har lika fint helgväder i Lund som vi i Stockholm. Minus 10 och klarblå himmel. Jag var ute med hundarna på Drottningholm i morse och om någon timme tar Arne och jag en stadspromenad med voffsingarna. I går var jag i Nynäshamn och hälsade på Tiza. Hon tycker nog att det är dags för valparna att komma ut nu och det är det ju snart. Ska bli spännande.
Kram
Åsa

2013-02-03 @ 10:21:26
URL: http://www.perrotrizza.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0