Senaste nytt från valplådan!

Nu har det snart gått en vecka sedan valparna fick se dagens ljus. De och mamma Bando mår prima och de små krulltottarna äter, äter, äter samt sover, sover och sover! Den här rofyllda tillvaron innebär naturligtvis också att de hastigt ökar i vikt - alla följer sin viktkurva och några ligger t.o.m. över. Livet i valplådan är med andra ord lugnt och behagligt! När Bando lämnar valparna för en kort stund för att göra sina behov, så ligger de tysta och fina och bara väntar på att återigen få kura ihop sig mot mammans varma och trygga kropp. Vänta bara till de hunnit bli lite äldre då blir det full rulle på de små godingarna och Bando lär få ännu mer att stå i!
 
 
Vi har nu att se fram emot att få se sötnosarna live och det ska bli så spännande! Alla i kullen se jättefina ut så här långt, men jag har några favoriter - får väl se om jag tycker likadant när de har vuxit till sig lite mer!
 
Här hemma går Dicho och drömmer sig tillbaka till två regniga augustidagar för ca. två månader sedan - några gråmulna sommardagar som för honom blev både ljusa och fina i och med hans kärleksfulla möten med denna dundersköna danska!
 
Jag längtar redan efter att få ännu fler rapporter från valplådan!

Kommentarer
Postat av: Gun

Jag skulle kunna tänka mig den bruna tiken.
Spännande med valprapport.

2012-10-13 @ 19:36:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0