Hipp, hipp, hurra till Lily och pappa Dicho!

 
Lilltösen Lily har nu hunnit att bli hela sex månader - tänk vad tiden går fort! Hon är en underbar och energisk tjej som senaste tiden har fått upp ögonen ännu mer för allt spännande som finns runtomkring henne och hon tappar därmed lättare fokus än hon gjort tidigare, så nu plötsligt blir fåglar som rör sig på marken och i luften spännande att jaga och pinnar som ligger på marken roliga att springa runt med. Hon är kort sagt lite mer splittrad än tidigare under våra träningpass, så nu övar jag henne mycket i koncentration (t.ex. medan jag förflyttar mig bakåt så går hon efter mig, då ska hon själv komma på vad jag är ute efter - skiftar mellen stående och sättande). Dessutom gör jag många pauser i hennes träningspass med lek och passivitetsträning. Dessa förändringar gör mig nu påmind om att lilltjejen börjar att bli stor och att hennes tonårsperiod närmar sig med stormsteg!  Vad sägs om: 11,5 kg och en mankhöjd på 39 cm!
 
Hon har också allt eftersom månaderna gått upptäckt sin smidiga kropp och dess kapacitet och numera forcerar hon alla hinder lika obehindrat som en katt, t.ex. så öppnar hon en dörr genom att med framtassarnas fulla kraft hoppa upp på den - så att trycket öppnar upp en liten springa som är lagom för att den lilla nosen ska komma emellan och öppna dörren helt. Dessutom hoppar hon enkelt upp på allt hon vill och utan att ta någon ansats alls kan hon plötsligt hoppa upp i min famn för att få en liten mysstund. Isa och Dicho brukar långsamt kasa ner på golvet när de legat i soffan, men inte Lily inte för hon gör istället en tjusig sprättbåge i luften och landar en bit bort. Jag försöker så långt som det är möjligt att se till att hon skonar sina små ben. Hon är inte bara vig som en katt utan också snabb som en vessla, så ibland är det svårt att hänga med i svängarna!
 
            Här följer en liten bildserie på halv-åringen!
      Söt som socker eller kanske mer som en chokladpralin!
 
Från Lily kommer avslutningsvis mängder av GRATTIS-pussar till alla hennes syskon!
 
Jag fick precis höra att Dichos kull med den danska tiken Bando idag, på 60:e dygnet, börjat att se dagens ljus och så här långt är det fyra valpar som kommit fram (tre svarta och en brun), Enligt ultraljudet ska det även finnas en femte valp - vi får väl se om det stämmer? Bando (förstföderska) mår bra - hon är lugn och sansad och beter sig som om hon aldrig gjort annat än att föda valpar. Åh, vad spännande - telelefonen mellan Sverige och Danmark går nu varm, så fortsättning följer!  
 
                            En stolt pappa Dicho!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis Lily!
Vad du blivit stor sen jag såg dig sist.
Otroligt fin! Hoppas att ni hade en fin dag i Malmö!
Kram Gerd

2012-10-07 @ 11:40:43
Postat av: anneli

GRATTIS till nyblivna pappan, spännande! Grattis 6månaders vilden Lily, vad hon är läraktig;) mormor wilda studsar gärna upp i famnen med! Ha det bra..grattis kramar Anneli o co

2012-10-07 @ 18:03:44
URL: http://www.la-sirenitas.se
Postat av: Gun

Grattis Lily och Dicho.
Gun

2012-10-07 @ 18:58:36
Postat av: Åsa

Grattis till Dicho och Bando önskar farmor Zelma och farmors mor Trizza! Det ska bli spännande att se hur valparna ser ut.

2012-10-08 @ 06:15:55
URL: http://www.perrotrizza.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0