Lily växer så det knakar!

Lily har nu hunnit att bli hela 12 veckor gammal. Hon är en nätt liten tjej, som vuxit till sig en hel del på bara de här två veckorna. Hennes aptit har också blivit allt bättre och jag hoppas på att hon i sällskap med matvraken Isa o Dicho ska lockas att äta ännu mer!
 
 
För övrigt är hon pigg, glad, lekfull och bedårande söt. När vi går på promenad, så brukar vi inte kunna gå så många meter förrän någon vill komma fram och klappa vår lilla chokladpralin. Hon har också en hel del av Kajsa Kavat i sig, som t.ex. igår då hon med bestämda steg travade vid min sida på väg in till veterinären för sin tolv-veckors vacc och det kom en hiskligt stor rottweilerhane ut från mottagningen. När Lily fick syn på honom fick han sig en rejäl utskällning, vilket knappast skrämde en hund av hans storlek - han såg nog mest förundrad ut över att en så liten perrotjej kunde låta så mycket!
 
 
Tidigare i veckan har Lily fått massor av social träning och hon har varit med mig överallt. Alltifrån en heldag vid havet med mina arbetskollegor och en otroligt snäll och tålmodig nio-årig labbetik (som t.o.m. tillät Lily att knycka hennes tuggben) till att träffa flertalet vuxna hundar samt en liten tikvalp i samma ålder som Lily, med namnet Timja. Det var i onsdags som Petra och jag sammanstrålade några timmar i Käglinge med våra perroflickor och som de lekte. Som alla valpar har de två chokladpralinerna ett uppdämt behov av att leka, så nästa vecka ska vi träffas igen och låt småtjejerna få stoja runt ännu mer! 
 
Här är det mycket brunt både uppe och nere - den översta i lekens virvlar är Lily.
Vem som är vem här är lättare att se! Timja med svans och Lily med stubb.
 
                                  Avslutar med Lily i en härlig trav och
               en av de få stunder som hon stod stilla under lekträffen.
 
 
  

Kommentarer
Postat av: Louise

Ett stort TACK till er som gratulerat - nytillskottet Lily och Dichos nya utställningstitel!

2012-06-30 @ 19:02:14
Postat av: Monica Johansson

Oj jag hade totalt missat att ni skaffat en valp! Vilken liten sötnos, hon också! Valpar är ju bedårande! Nu får vi njuta av våra små i sommar. Lycka till med lilla Lily! Hoppas att vi ses i Gränna!

2012-06-30 @ 22:22:47
URL: http://perro-bella.bloggplatsen.se
Postat av: Fanny

Ja visst växer vi så det knakar, precis som det ska vara! Vad kul att höra att allt är bra med syrran, vi är så fina vi chokladpraliner :-) Och vad bra att du börjar bli mer matglad (själv vräker jag i mig maten och skulle helst vilja äta hela tiden om jag fick för matte, haha!) Ha det så bra, kram brorsan Messi

2012-07-01 @ 12:52:14
URL: http://perronmessi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0