Tillbaka igen!

Jo, då efter flera veckors tystnad nu kan man ju tro att vi helt har gått under jorden, men nej då - det har tvärtom varit fullt upp! Det har som alltid till en viss del handlat om hundarna, men för min del har det också varit sluttampen på ett läsår med mycket betygsättningar. Dessutom är vi nu mitt uppe i förberedelserna av Maribels studentfirande. Redan i måndags startade hon upp med en studentbal och en vecka senare blir det så dags för själva studentdagen.


Balens drottning! ... (och en och annan kung - så tänkte förmodligen alla föräldrar om just sitt barn)!

Vilket stiligt par - Calle o Maribel!

Efter några veckor med intensivt skolarbete får Maribel nu äntligen några dagar att vila upp sig inför sommarjobbet i en lanthandel precis intill vår sommarstuga. Om bara det blir en varm och skön sommar kommer hon säkert att kunna varva jobb med både sol och bad. Åh, vad jag längtar till slutet av nästa vecka för då börjar också min efterlängtade sommarledighet! 

Själv har jag i skrivande stund precis avverkat studendagen på gymnasieskolan där jag jobbar och efter att ha varit igång från tidig morgon till sen kväll känner jag mig just nu ganska mör! Hundarna har varit med Mats hela dagen (han kommer att ha semester en vecka) och deltagit i allt från att klippa gräsmattan till att köra och hämta tält. Dessutom har de hunnit med en lång och skön promenad med husse.

Inemot kvällen gick vi alla en sväng runt mossen och då tittade faktiskt solen fram en kort stund. Jag tog tillfället i akt och passade på att ta några bilder när vi pausade precis intill en av dammarna.


                             Svalka under trädets skugga!

        Gruppbild - Dicho räck inte ut tungan mot fotografen!

                               Vad händer i dammen!

                         Ett nyfiket svanpar närmar sig!

Efter den här korta skrivpausen, så måste jag nu fortsätta med det som ska fixas till måndagen! Imorgon ska tältet sättas upp och sedan kan jag börja förbereda dukningen, så nu får vi hoppas att vädergudarna är nådiga med oss. Senaste tiden har det varit många dagar med ostadigt väder och med tanke på alla festligheter som planeras utomhus den här tiden på året, så vore det ju toppen om vi åtminstone kunde slippa regn och rusk!

Hoppas ni nu alla får en skön inledning på sommaren! 


Kommentarer
Postat av: Gun

Hälsa Maribel så gott och gratulera nu inför student.

Sedan önskar jag dig ett välförtjänt sommarlov. Passa på att njuta.

(Maribel är mycket vacker i sin fina balklänning.)

Kram

2012-06-08 @ 22:06:59
Postat av: Åsa

Åh, vad fin du är Maribel och vilket fint par du och Calle är. Isa och Dicho ser också ut som ett vackert strävsamt par. Jag hoppas du får en fantastiskt fin studentdag i morgon Maribel och önskar dig all lycka framöver.

Kram

Åsa

2012-06-11 @ 17:39:11
URL: http://www.perrotrizza.com
Postat av: pia wennersten

Så fin Maribel är. Hoppas det blev en lyckad bal och student. Själva har vi 3 år kvar tills nästa student. Jacob gick ur grundskolan igår. i helgen blir det nog spåra av hoppas jag, och ett och annat lydnaspass kan jag tänka.

Pia,Evita o Thea

2012-06-14 @ 11:34:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0