Håll bloggandet vid liv!

En bit in på år 2012 kommer här en önskan och en uppmaning från mig inför det nya året till alla perromänniskor i vårt avlånga land! Jag tycker att rasklubbens bloggsidor är en viktigt del av ansiktet utåt för perroklubben, dessutom ger dessa sidor både lärorik och underhållande läsning för oss som redan har en perro! Jag har under det senaste året fått en känsla av att intresset för hemsidan har minskat något och kanske framförallt när det gäller medlemmarnas bloggsidor, för de flesta uppfödare känner förmodligen att det är viktigt att uppdatera sig med jämna mellanrum - både för gamla och för nya valpköpare. Jag hoppas att hemsidan i framtiden inte kommer att hamna i skuggan av facebook (tycker det är två ganska olika sätt att kommunicera och hoppas och tror att det finns plats för båda) och att den information som berör många av oss med intresse för rasen fortsättningsvis också går ut på hemsidan!

Jag menar att medlemmarnas sidor har en mycket viktigt informativ roll för de som vill veta mer om rasen för att därefter kunna skapa sig en bättre uppfattning om den. Läsningen av sidorna kan på så vis hjälpa till för att de ska känna sig helt säkra på sitt val av ras. Bloggsidorna ger många läsare bra beskrivningar av perron i både vardag och i arbete. Jag är övertygad om att vi alla som redan fått lära känna denna fantastiska hundras tycker att det är viktigt att denna information når ut till så många som möjligt, så att man inte bara fattar tycke för rasen för att man vill ha en bedårande söt liten hund som mest får ligga i soffan och se gullig ut! Nej, istället är det angeläget att man innan man bestämmer sig för en perro inser att det är en otroligt mångsidig ras, som mår som allra bäst när den får möjlighet till olika slags arbete/aktiviteter. Dessutom kan det också vara bra att få ta del av användbara och tänkvärda tips från hundägarens vardag.

Ett sätt att hålla bloggsidorna levande kan ju också vara att kommentera inläggen mer, så att de som är aktiva och uppdaterar regelbundet får gensvar och uppmuntran på det man skriver om. Dessutom är det ju också kul att få reda på vilka som läser var och ens sidor, så en uppmaning både till mig själv och till er andra läsare är att lämna fler tassavtryck på bloggsidorna! Det kan säkert finnas olika orsaker till att en del sidor har legat stilla under en längre tid, men om vi blir flitigare att kommentera varandra så kanske också dessa bloggar kommer igång igen! Håll bloggandet vid liv!
 
Till er som läser mitt inlägg - vad tycker ni?

Tack för mig - vi ses ute på bloggsidorna!/ Louise


Kommentarer
Postat av: Ulrika Calmegård

Mycket bra skrivet Louise! Håller fullkomligt med dig om detta. Fortsätt bloggandet och jag ska börja kommentera inlägg jag läser oftare! :-)

Kan också tipsa om en sida som finns så det är lättare att se när någon har uppdaterat sin blogg och den heter bloglovin.se Man lägger in de bloggar man följer och så ser man vilka som har uppdaterat när man går in där och behöver inte kliva in i allas bloggar i tid och otid. (för det tar ju lite tid).

Hälsningar

Ulrika

2012-01-12 @ 13:47:47
URL: http://calmigos.se
Postat av: Gun

Lolo, jag läser alltid din blogg.

2012-01-12 @ 14:45:42
Postat av: Louise

Tack för era åsikter och ett bra tips, Ulrika!

2012-01-12 @ 15:31:12
Postat av: Petra Merci & Ester

Kunde inte ha sagt det bättre själv. Jag ser ju i min besöksstatistik att det finns läsare.Men tyvärr har jag också sett att det sjunker dramatiskt.Är det okej om jag kopierar din text här och lägger upp på min blogg. Kram Petra.

2012-01-14 @ 18:08:14
URL: http://www.nogg.se/lufsen
Postat av: Petra Merci & Ester

Kunde inte ha sagt det bättre själv. Tyvärr ser jag på min besöksstatistik att det minskar dramatiskt med läsare varje månad.Känns inte så kul alls men jag ser ju också att det finns de som läser.

Kan jag kopiera din text och lägga upp på min blogg ?

Kram Petra

2012-01-14 @ 18:24:27
URL: http://www.nogg.se/lufsen
Postat av: Fanta m flock

Bra skrivet!

Tyvärr tillhör ju jag den skaran som är dålig på att uppdatera bloggen.....och även dålig på att kommentera. Jag vet ju själv va kul det är när man får en kommentar så jag ska skärpa mig!

Kram Annica o co

2012-01-15 @ 11:33:25
URL: http://www.nogg.se/fanta
Postat av: Åsa

Hej!

Jag hade tre nyårslöften förra året. Komma igång med bloggandet plus två andra saker som vi kan glömma. Det enda löftet som jag höll var bloggandet. Kort sagt så tycker jag själv att jag har varit fantastiskt duktig på att uppdatera min blogg. Detta år var ett av mina nyårslöften att minimera bloggandet.

Det känns meningslöst när man nästan aldrig får någon feedback. Jag brukar skriva grattis och hälsningar när jag går in på andras sidor, men...

Likaså tycker jag det är märkligt att man inte gratulerar kullsyskon etc, men alla är vi ju olika.

Du Louise är ju ett undantag som bekräftar regeln, så för din skull får jag väl skriva nga inlägg ibland i alla fall.

Vi hörs!

Åsa

2012-01-18 @ 19:04:34
URL: http://www.perrotrizza.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0