På bättringsvägen??


                                Dicho i spejartagen

                      och i närbild!

Ännu en kylslagen helg och till min glädje visade en tidigare väderprognos att det imorgon ska bli plusgrader på dagtid, men under utevistelsen idag har det inte funnits några tecken på att bli mildare väder. Det är väl lika bra att förlika sig med att vintervädret kommer hålla sig kvar en tid till! Förutom att jag själv börjar längta efter lite vårvärme så är det forfarande jobbigt för Dicho med den bitande kölden, som förvärrar hans problem som uppstod förra veckan. För även om han i stort blivit något bättre så har han fortfarande ett sår kvar som är svårläkt och en förhudskatarr som inte vill ge med sig helt - trots att jag spolar rent varenda dag. Efter att ha varit ute på en lite längre promenad i solen (kändes nödvändigt innan Dicho börjar klättra på väggarna, för att han hållt sig så stilla under den gångna veckan) så har nu också pungen börjat svullna - tröttsamt att det inte kan ge med sig! Jag har precis ringt Agrias jourhavande veterinär, som tyckte jag kunde avvakta så länge det inte börjar göra ont eller allmäntillståndet försämras (Bra tips Åsa - att man för 60:- kan få telefonkontakt med veterinär mitt i helgen). Om det inte vänder imorgon, så får jag på månd. uppsöka veterinär ännu en gång! Han kanske behöver ta en antibiotikakur, för att bli helt besvärsfri?


           Här drillas Isa i lite fritt följ!

                   Vem är det som skuggar oss?

   Skuggan Dicho - prövar höger o vänster!


                   Är det min tur nu?

Innan vi går in får Dicho också träna en kort stund

                              och efteråt blir han helvild!

                 Ett kort race så att han inte blir kall

                                    och som han njuter!

Inledde helgledigheten igår med att vara med på på Lomma Brukshundklubbs årsmöte. Kul för mig att få ansikten på de personer som är aktiva i klubbens olika sektioner, för jag blev ju medlem så sent som förra året. Därför är det ju en del medlemmar som jag inte har träffat förut! Sedan följde en prisutdelning till de hundar som gjort fina prestationer på tävlingsbanan under år 2011. På delad andra plats i Barometern i lydnad kom Isa, så kul! Trodde själv att hon kom trea efter att varit inne på klubbens hemsida, men det kvittar ju egentligen tvåa eller trea - är så nöjd med hennes höstresultat i Lyd 1. Därefter övergick mötet i fest för oss 40 medlemmar som var på plats, med hemlagad mat och god dryck samt mycket tid för att lära känna varandra och att få prata mycket hund! Tack, alla som arrangerat kvällens aktiviteter och ett stort tack till er som lagat den goda maten - den gick verkligen inte av för hackor. En mycket trevlig kväll!


                        Blir det bra så här, matte?



Imorgon blir det tyvärr inget viltspår, eftersom Dicho ännu inte är helt ok och för att Ceasar har blivit halt. Kanske kan vi istället spåra någon vardag i veckan, men allt beror ju på hur hundarna mår till dess! Isa och jag kommer i alla fall att åka till Käglinge, för några timmars lydnadsträning.

Ha en bra helg!


Kommentarer
Postat av: Gun

Hej på er,

Så trist att Dicho fortfarande har besvär. Hoppas han snabbt blir bättre.

Kram på er.

2012-02-12 @ 08:43:19
Postat av: Sandra

HEJ! vilken fin blogg du har!



Jag vill inte verka desperat men jag behöver ALL hjälp jag kan få, då min lilla son är med och deltar i en tävling & vi behöver så många röster som möjligt!

Det enda du behöver göra är att ställa upp genom att bara klicka på rösta knappen! SUPERENKELT!



Och i samma veva så kör jag en tävling och lottar ut en vinnare som vinner ett presentkort PÅ 500 KRONOR PÅ NELLY.COM!



Så snälla in och rösta på min son och du kanske blir vinnaren av presentkortet <3



http://sandracederbom.blogg.se/2012/february/snalla-hjalp-mig.html



(Happy valentines day)

2012-02-14 @ 11:58:07
URL: http://sandracederbom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej på er ! Först skickar vi krya på dej hälsningar till Dicho. Han är väl för söt när han följer er som en skugga. Kan man köra tandem i lydnaden tro ;-) Du är så duktig att träna Louice. Synd att du bor så långt bort , annars skulle jag hänga på dej. Kram Petra

2012-02-14 @ 21:57:19
Postat av: pia wennersten

Stackars Dicho hoppas att han är på bättringsväg nu.

igår var vi på träning i Veronicas ridhus, så himla bra. Och imorgon blir det spår ifall jag kan få med Inger. Det beror väl lite på vädret men det skulle bli sol imorgon.

Ha en skön helg

Pia,Evita o Thea

2012-02-16 @ 12:10:01
Postat av: Gerd

Hoppas att Dicho kryar på sig nu! Vårvärmen behöver komma snart. Det skulle vara väldigt skönt!

Ha en skön helg i Östergötland.

Kram Gerd

2012-02-19 @ 20:47:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0