Vilket gäng och valputställning!

Nu börjar det att dra ihop sig till inomhusträning i lydnad och det är inte utan att jag tycker det ska bli ganska skönt att en gång i veckan få träna inomhus. Det blir nu snabbt mörkt på eftermiddagarna och även om det är ganska milt väder, så är det ofta grått, dimmigt och fuktigt. Träningsgänget på tio ekipage är indelade i två grupper, som under varannan vecka skiftar mellan sen (20-22) och tidig (18-20) träning. Det betyder 24 min./hund - att hinna med båda hundarna lär bli svårt, så i första hand blir det Isa som kommer att få en genomkörare, medan Dicho får hänga med på ett hörn någon gång då och då till hans lydnadsgrupp börjar igen i februari.

Vilket gäng det kommer att bli - ska bli sååå kul! I min grupp (som jag förresten är talman för - undrar just vad det uppdraget kommer att innebära?) ingår otroligt duktiga lydnadsekipage som tävlar på högre nivå. Från en presentation av varje ekipage - vad sägs om: "tränar mina hundar i högre bruksspår och i lydnadselit", "min labbe tränar elit lydnad och spår elit", "1 1/2-årig golden som tränas i LP2-moment med förare som tävlat i SM", "kelpie i elit lydnad och sök HKL" (Ja, vilket järngäng!) och så lilla jag och Isa, som jobbar med LP2:an samt nosar lite på treans moment.

En del ekipage i gruppen blir nya bekantskaper, medan andra som ingått i höstens träningsgrupp är kända sedan tidigare. De här sexton innepassen har alla förutsättningar att bli både lärorika och inspirerande, men framförallt hoppas jag på att vi ska bli ett trevligt och glatt gäng som får roligt tillsammans och som gör att man framöver riktigt kommer att längta efter att det äntligen ska bli måndag!

Snart är det helg och det känns närmast ofattbart att det redan på söndag är första advent. Då ska jag och kompisen Marie åka till Malmö, för lite julhandel och annat julmys. Dessförinnan ska vi ta en sväng till Malmös årliga valputställning och njuta av alla valpisar som perros och andra sötnosar.


Marie och jag ... (Lägg märke till vykortet, som vi utnämnde till utställningens fulaste!) 

                                     
                                  mitt i perrovimlet!

Nu gör jag ett hopp fram till söndagkväll och om en stund ska vi fira första advent med glögg, lussekatter och pepparkakor. Idag känns det extra mysigt att kura ihop sig inne i stugvärmen, för utomhus är det regnigt och blåsigt och senare under kvällen har det utfärdats en klass tre-varning med vindar på uppemot 31 sekundmeter. Orkanvarning med andra ord, så idag får nog hundarna hoppa över kvällspromenaden!

Innan adventsfirandet: lite nytt från valputställningen där samtliga sju perros som var anmälda kom från Aberlours, så då var det inte heller så överraskande att det blev två söta små krulltottar från Susanne-stallet om tog hem både BIR (Shandi) och BIM (Mythos). Grattis!!



Men finast av dem alla är ändå mina egna godingar: Isa och Dicho!!

              


På utställningsfronten ser jag (och Gun) närmast fram emot att om några veckor besöka Sthlms hundmässa. Vi lämnar våra fyra hundar hemma och som besökare kommer vi att få gott om tid insupa allt spännande som kan erbjudas under två helspäckade hunddagar - som utställning, lydnad, rasmontrar, shopping m.m.


Kommentarer
Postat av: Gun

Ja du det ska bli jättekul att bara strosa runt på mässan. Såg att det är hela 24 Heeler anmälda. Ser fram emot lydnaden och allt det andra runt omkring. Ses snart. Kram

2011-11-27 @ 22:16:56
Postat av: Gerd

Låter som en härlig tur till Stockholm!

Kram till alla!

2011-12-02 @ 19:49:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0