Kursavslutning

Idag söndag har vi haft avslutning på sökkursen. Väderprognosen hade tidigare i veckan lovat sol, men istället inleddes dagen med regn som efterhand turligt nog avtog. På eftermiddagen blev det riktigt skönt och då kunde jag också plocka fram kameran och fotografera några av de avslutande momenten samt några av träningskompisarna. Tack, Jessica för att Isa också blev förevigad! 

                               

Kursen har varit fantastiskt kul och mycket lärorik. Gruppen har bestått av en mängd trevliga och glada hundmänniskor, som har bidragit till många roliga och ibland mycket långa sökpass (t.ex. sju timmars träning i skogen och min familj har börjat undra var jag blivit av). Ja, vi är väl som tokiga hundmänniskor är mest - blir som uppslukade av tid och rum när vi sysslar med något kul och det vill jag lova att sök är, så om du inte har provat på det redan - SÅ GÖR DET!!

                                             
                                             Här är det Anna, Elisabet och Helene som ger Isa en kärleksfull stund!

På tal om tokigheter så avlutas varje hunds sök med Kärlekstigen, vilket betyder att den får godis och klappar av alla deltagare. Jag glömmer aldrig minen på den gamle mannen med käpp som tog sig en tidig söndagspromenad i skogspartiet där vi höll till och precis när han passerade oss ropade någon: -Nu är det dags för kärlek på stigen! Mannen stirrade förfärat på oss och tog sig sedan skyndsamt därifrån med förvisningen om att hundmänniskor måste vara helt crazy!   

Instruktörerna Helene och Karin har också del i att det varit så god stämning, för de har varit så entusistiska och energiska - ibland har de t.o.m. varit så fokuserade på uppgiften att den efterlängtade fikarasten nästan glömts bort och först när vi deltagare börjat se lite vimmelkantiga ut, som jag måste sett ut idag när jag och Isa gick ut som sista ekipage, har vi pausat. De har också haft en förmåga att anpassa övningarna efter varje hunds nivå och genom att variera svårighetsgraden från hund till hund och att alltid avsluta passen på ett positivt sätt har varje hund fått fina minnesbilder inför nästa söktillfälle.

                                                                                      In action:                 
                                              
                                                                                Zeke och Anna
                                              
                                                                                    Chatta och Jessica
                                                
En majoritet av kursdeltagarna kommer att fortsätta träna sök i träningsgrupp och om 14 dagar kommer Isa och jag att påbörja den och det ska bli så spännande att följa hennes utveckling, för under de här sju gångerna har hon tyckt att det varit lika kul varje gångl - inget fel på motivationen här inte! Visserligen hade hon en lite formsvacka idag och var inte lika fokuserad som hon brukar vara, kanske inte så konstigt med tanke på att jag också hade fullt sjå att bibehålla koncentrationen på grund av att min bensin började ta slut och jag behövde tanka upp mig.

                                                         
                                                        
                                                        
                                                        
                                              
                                         
                                                         Figuranten Christina är hittad - mot nya mål!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej Louise!

Bilderna blev inte så tokiga ändå :)

Ska vi ha följe den 27:de til Klåveröd?

Ha det så bra!

Jessica

2011-03-15 @ 19:25:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0