Vårfrilla och vårfnatt

Lagom till att Dicho nu fått ny vårfrilla och den lockiga och 10 cm långa pälsen klippts av, så har det varit några dagar med plusgrader. Klippningen som till en början var lätt och relativt tovfri blev betydligt jobbigare över nacken och på tassarna, men trots svårigheterna blev slutresultet med en klipphöjd på 13 mm ursnyggt tack vare Helenes envishet och noggranhet.

                           
                                           Och efter frisören var det då dags för en välbehövlig pälstvätt!
                           

Nu har det blivit kyligare igen och då har Dicho börjat använda täcke. Han har med sin nya smäckra kropp fått förnyad energi och har nu ännu mer spring i benen än förut.

                          
 
Som ni ser så har den mesta snön smält bort och det har t.o.m. funnits dagar då man fått lite vårkänslor i kroppen, men det är nog för tidigt att tro att vi framöver kommer att slippa vinterkylan helt! 

                          

Jo då, Dicho har en off-knapp också och här har han stannat till och spejar ut över mossen!

                          
              
Här sitter han och väntar på att jag ska göra en uppletanderuta färdig. Han är tycker det är jättekul att leta upp olika grejer, men är ibland lite slarvig med att lämna tillbaka dem till mig och släpper dem lite för långt bort trots att jag tjoar och lockar och försöker göra tillbakalämnandet så roligt som möjligt!

                            

I lördags var det dags för att planera inför den skånska träningshelgen i maj, då perros från hela vårt avlånga land ska ha möjlighet att delta. Tidig morgon (kan vara svårt att få till det med en mitt-på-dagen tid som passar alla) tog jag så tåget till centrala Malmö för att på Katarinas jobb träffa de andra i gruppen. Förutom oss två består gruppen också av Helene, Anna och Björn. Jag och Anna var hundfria - övriga i perrogänget (Zoë, Cocos, Ceasar och Neo) var duktiga på att underhålla sig själva. Jag ser verkligen fram emot helgen i Klippan och hoppas och tror att vi ska fylla alla platser! Det ska bli så kul att träffa alla!

När träffen var slut så mötte Mats upp och vi tog några timmar med shopping i Malmö. Sedan för vi hem och gick en rejäl långpromenad med hundarna, för på kvällen skulle vi sammanstråla med vännerna Ulf o Karin. På programmet: restaurangbesök och efterföljande jazzparty på AF i Lund med 10 band på 6 scener.  Vilket ös! Jag dansade non-stop till fartfylld musik som ballroom (t.ex. jive), blues och rivig jazz - det känns i musklerna så här dagen efter! 

Idag söndag har vi tagit det ganska lugnt och förutom flera sköna timmars utevistelse med Dicho och Isa, så har jag mest lufsat runt hemma och fixat en del samt förberett mig inför ännu en ny arbetsvecka!
  
På denna bild med den kortklippta Dicho jämfört med den hårfagra Isa, så är det uppenbart att valet av just perro passar till: Köp en - få två!

                           

Avslutar med en liten tillbakablick på Sthlmsutställningen i dec., för därifrån har jag nyligen fått några fina bilder med Dicho som är tagna av Anders Nordengrahn.

                                
                                                               Perro Rizados uppfödargrupp gör sig redo!
                                         


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0