Öppet landskap

Är nu inne på mina sista lediga dagar - vad tiden springer iväg! Nu gäller det att njuta av friheten in i det sista! Tyvärr har vädret var lite upp och ner senaste dagarna, t.ex. en dag med plusgrader och när det därefter blev kallt igen så blev marken ishal överallt. En dag senare blev det skare och när vägar och stigar var för hala att ta sig fram på så kunde vi istället vandra i öppet landskap på en åker precis utanför vårt hus.

Sedan slog temperaturen om igen och när det nu blev ännu kallare så var det omöjligt att gå på åkern för oss alla tre, för även om Isa o Dicho väger betydligt mindre än jag så sjönk de med jämna mellanrum långt ner i det djupa snötäcket. Det hade varit stor risk att hundarna skulle kunnat skada sina ben om de hade börjat leka i snön, men den lilla dungen bara hundra meter från vårt hus var så gnistrande vacker att jag inte kunde låta bli att ta några bilder där.  

                     
                                             Isa undersöker allt spännande kring vattendraget!
                    
                     
                     
                                                    Dicho har svårt att hitta stoppknappen! 
                    
                                                Ja, jag får väl ta det lite lugnare då! Är det bättre så här?
                     

Idag har det varit lite mer gråmulet väder och då passade jag på att tillsammans med Helene och Cocos träna i en inomhushall. Turligt nog så hade jag bokat en och en halvtimme för det blev stopp på motorvägen, vilket gjorde att bilresan tog längre tid än vanligt så vi missade en kvart av den värdefulla träningstiden. Inte utan att det känns bra att någon gång då och då kunna jobba inomhus med lydnaden, för våren med barmark känns så fjärran just nu!                          


Kommentarer
Postat av: Petra & Charlie

Tack för samtlet, Louise! Skönt att prata av sig lite. Ha det bra.

2011-01-06 @ 09:25:50
Postat av: Petra & Merci

Underbara bilder . Visst är det vackert.Men nu börjar tom jag längta lite efter vår och barmark.Särskilt dom dagar jag jobbar och sitter och kör 5 mil på morgon och kväll , uch fy inte kul alls i halkan.I dag snöar det för fullt igen och dessutom blåser det rejält. Ha det bra och sköt om er.Petra

2011-01-06 @ 09:48:36
URL: http://nogg.se/lufsen
Postat av: Susanne och Ella

Inomhusträning är sååååå värdefull. Igår var jag oh tränade med Åsa och Zelma, Härligt med lite större utrymmen att träna på så man faktiskt kan göra en inkallning (iallafall nästan enligt regelboken)

Jag hoppas fortfarande på att du ska hoppa på bilen som går upp till Rättvik och komma och "träna"/tävla med oss. Anmälan/Pengarna ska vara nednasiljans BK tillhanda senast 14 januari, så änn finns det tid att anmäla sig.

Vackra bilder, gillar också att fota den gnistrande snön, MEn än så länge har vi inte så mycket sol här uppe. må gott Susanne och Ella

2011-01-06 @ 10:50:21
URL: http://caramella.eldea.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0