Vardagsliv

Nu är jag och övriga i familjen tillbaka i vardagslivet igen! Den sköna sommarledigheten känns redan så avlägsen och den är snart ett minne blott! Fast förhoppningsvis har den lediga tiden gjort att man har hunnit ladda batterierna ordentligt, så att den långa och mörka årstiden som närmar sig blir lättare att ta sig igenom. Usch då, vad det lät vemodigt! Nu finns det ju faktiskt också soliga och fina dagar även under hösten och då kan det faktiskt vara otroligt härligt att t.ex. ta med sig hundarna till skogs och låta dem spåra i den vackra och färgsprakande naturen. Det är nog så att det framförallt är de gråa och regniga dagarna som emellanåt känns tunga och som får mig att längta efter vår, värme och ljus.

På gymnasieskolan där jag jobbar har eleverna kommit tillbaka och nu är det full rulle igen - ingen mjukstart här inte! Det är inte utan att jag så här i början av terminen emellanåt känner mig lite trött, t.ex. i fredags då jag efter en veckas planeringsarbete utan elever och halv veckas undervisning satte jag mig en kort stund framför min dator. Döm om min förvåning när jag plötsligt vaknar upp med ett ryck och  märker att mitt ansikte är på väg att slå i tangentbordet. Jag lyckas i sista stund häva ansiktets smäll mot de svarta tangenterna och får mig därefter ett gott skratt när jag inser likheterna mellan mig och riktigt små barn som kan lyckas med bedriften att somna mitt i kvällsmålet med sitt ansikte djupt nerborrat i mattallriken framför dem!

Nu kan det ju tyckas som jag bara jobbat senaste tiden - tack och lov har jag hunnit med en del annat också som t.ex att besöka Malmöfestivalen - en nostalgikväll med Hoola Bandola band. Med tanke på allt som händer i vår värld, så känns deras texter minst lika aktuella idag som de gjorde under 70-talet och musiken den står sig minsann också än! Igår var vi med våra vänner Marie och Lasse och lysnade på Buckaros, som med sin härligt medryckande rockabilly-musik gör att det spritter av danslust i hela kroppen och att vi känner några av band-medlemmarna gjorde att det var extra kul. Dessutom har vi ätit massa god mat från all världens länder samt bara vandrat runt i allt folkvimmel och tittat på alla olika festivalinslag och försäljningsstånd. Helt otippat hittade jag faktiskt en ursnygg handväska i läder och nu hoppas jag ha mer tur med den än de nyinköpta väskor som kort efter inköp har gått sönder för mig i sommar! 

Hundarna har fått en hel del träning i veckan. Här är det Isa som fastnat på bild under en kvällsträning i lydnad.

Ibland har hon en tendens att gå lite före och det ser man här, men hennes attityd är det minsann inget fel på!   

                                                 Här ser det mycket bättre ut!                

Dicho har varit i Lomma och simtränat och sprallat i havet





och innan det var dags att åka hem så lekte han med kompisen Kajsa, som trots att hon är blind på ena ögat deltog glatt i de vilda vattenlekarna! 


                                 Vem är det som kommer där?


Nej, det är ingen säl, utan Dicho som skakar loss på djupt vatten!

                                                        På språng!
 


Kommentarer
Postat av: Petra Merci & Ester

Så härliga bilder . Här är vi också igång med jobb och skolor.Men jag hade lätt kunnat ha 3 veckor semester till.Känner mej inte alls utvilad,kan bero på att jag först har jobbat en massa extra innan semestern och sedan har vi ju våran super härliga valp hemma.Som det knappt finns något stop på. Men som sagt 3 vckor till hade suttit fint. Ses vi i Gränna förresten ?Kram Petra

2011-08-24 @ 12:44:06
URL: http://nogg.se/lufsen
Postat av: Ulla

Ja det är rätt tungt med höst, längtar redan till våren. Har åkt på min tredje förkylning på kort tid. Vilka härliga bilder på doggarna, dom är verkligen fina. Måste varit kul att se Hoola bandola igen, fast en bandmedlem saknas! Ha det gott och hälsa alla!

Kram Ulla

2011-08-25 @ 22:51:20
Postat av: Gun

Hej, Visst kan man fortsätta att vara ledig ett tag till. Men den tiden kommer väl. Som vanligt härliga bilder, Lolo du kan ju satsa på att skriva hundkrönikor med foton till. Igår hade jag och hundarna en heldag. Stora Heelerspecialen i Uppsala. Upp halv fyra hemma igen kl 22.00. Hela 96 heelers det måste vara rekord. Lilla Garlic debuterade i valpklassen, svårt med koncentrationen och en alltför glad svans. Den är kringlad. Chilli kom fyra i öppen klass med mycket svår konkurrens. Hon skötte sig mao utmärkt. Tuff engelsk domare som inte släppte igenom alltför många. Ha det gott. Kram Gun med fyrfotingar

2011-08-28 @ 10:57:43
Postat av: Gerd

Hej! Visst går sommaren fort. Vi har haft några härliga dagar här i Västervik. Igårkväll var det så ljumt och skönt. Hoppas det inte var sista sommarkvällen som vi sitter ute. Mysiga bilder på hundarna. Jag blir nästan badsugen! Kramar Gerd

2011-08-28 @ 18:04:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0