Isas tur

Nu är det då Isas tur att bli fotograferad, så i fredags när hon och jag tog ett lydnadspass tillsammans med Helene och Cocos följde kameran med. Isa som i princip alltid är så på hugget var inte alls i så fokuserad som hon brukar vara. Jag var inte heller riktigt på humör - trött efter en lång arbetsvecka! Nu gick det lite trögt och kontakten vid fotgåendet var inte speciellt bra och hon rörde sig mindre energiskt än annars. Det är nog en tillfällig formsvacka, tänkte jag. Men på lördagens träningstävlig i Veberöd, så gick inte heller linföringen riktigt bra. Efterhand fick Isa upp ångan och som helhet gjorde hon i alla fall en bra insats.

                               

På träningspasset idag har jag strävat efter ännu mer variation och lekfulla inslag och då tycker jag att hon var tillbaka med den glädje och intensitet som hon brukar ha. Jag får nog vara uppmärksam på att variera mig ännu mer på träningspassen. så hon i lite större utsträckning bjuds på nya överraskningar. Naturligtvis får jag inte glömma bort att det också var första gången som hon var med på något som så mycket liknar en lydnadstävling -med alla de störningar och ovana inslag som finns runtomking. Det kanske också inledningsvis gjorde henne lite låg! När vi avslutade viftade hon i alla fall glatt på svansen, så det verkade som hon tyckte det var kul. Det tyckte faktiskt jag också, så nu har jag tryckt på on-knappen och anmält mig till en tävling om några veckor.
                       
                               
                                                              Sugen på mera ... träning!

Dicho och jag har också varit på Lomma brukshundklubb och hejat på Helene och Cocos när de i hällande regn tävlade i lydnadstvåan. Cocos var till skillnad från många andra hundar helt oberörd av regnet och gjorde en mycket bra prestation.  

                                
         
Sönd.kväll och nu är det dags att samla ihop sig inför ännu en arbetsvecka! Jag ser nu fram emot några extra lediga dager under nov. lovet, veckan därpå, och hoppas på bra väder så man kan vara ute så mycket som möjligt. Hösten kan ju vara så fin med hög luft och en sol som värmer gott.  

Ha nu en bra vecka!
                                  Louise


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0