Stugsittare

Idag kommer vi inte att vara i farten utomhus i samma utsträckning som vi som brukar vara, för jag har åkt på en dunderförkylning med feber och får nu ta det lite lugnt. Mats får hjälpa till mer än vanligt med rastningen för att hundarna ska få tillräckligt med motion. Nu när det är det torsdagkväll och regnet piskar mot fönstret, så är det faktiskt ok. att vistas inomhus och låta kroppen vila - tillåta sig att bli stugsittare några dagar, för att på så vis förhoppningsvis återhämta mig så snart som möjligt! Jag har egentligen inte tid att ligga på sofflocket - skrivbordet är fullt att provhögar som ska rättas, dessutom saknar jag redan mina långa och härliga utevistelser med Isa och Dicho. 

                                                
                                                                         Isa kurar ihop sig!

Dagen därpå: fredag och då brukar vi som så många andra avsluta veckan med att äta och dricka något gott framåt kvällen samt njuta av den påbörjade helgledigheten, men idag får det nog bli den minst ansträngande måltiden - pizza från Vespa, För att sedan så snabbt som möjligt kunna lägga sig ner och slappa i soffan. Något som Dicho säkert också kommer att tycka om, för han brukar inte vara sen med att hoppa upp till mig för att få sig en mysstund.

                                    
                                                              Dicho intar sin plats i zzzzoffhörnet!

Idag lördag kan jag säga att det börjar bli både trist och långtråkigt att behöva hålla sig inomhus och kurera sig, för solen lyser så inbjudande genom fönstret. Med Mats hjälp har i alla fall hundrarna fått sin dagliga motion, medan jag fördrivit tiden med att läsa och ta mig en och annan  tupplur. 

                                   
                                                                      Vilket håll ska vi gå på?
                                   
                                                                              Ditåt!

                                  
                                 Att gnaga på smaskiga  grisöron är en populär inomhusaktivitet!
                                   

Alldeles nyss skrev jag förresten in tågtiderna inför Sthlmsutställningen i dec. och då slog det mig hur få veckor det faktiskt är kvar till jul. Hela familjen kommer att resa norrut redan på fredagen. Mats, Dicho och jag far direkt till huvudstaden för att bo hos Hector i Nacka, medan Maribel och Isa hoppar av hos släkten i Norrköping. Efter utställningen åker vi andra också till Norrköping för att senare i veckan fira julen med mina syskon, syskonbarn och min mamma. Det ska bli riktigt skönt att för en gångs skull kunna ta det lite lugnt veckan för juldagarna. De dagarna brukar det ju annars alltid vara full rulle in i det sista!

Jag hoppas också att det ska bli tid att träffa lite kompisar, som t.ex. min barndomskamrat Gun med familj i Linköping. Det ska bli så spännande att få se deras nya centrala lägenhet som de alldeles nyligen flyttat in i. Våra kompisar i Sthlm kan det bli problem att hinna träffa eftersom vi stannar så kort tid, men vi hoppas i alla fall att kunna sammanstråla med någon av dem innan vi åker därifrån. 


Kommentarer
Postat av: Gun

Hej på er och hoppas du är frisk igen Lolo.

Det vore jättekul om ni kom till Linköping, vi är hemma.

Utställningen gick bra. Chilli skötte sig utmärkt och blev reserv i öppen klass. Jag är supernöjd.

Då ses vi snart. Kram

2010-11-14 @ 16:45:09
Postat av: Petra & Merci

Hallå där !

Hoppas att du är frisk nu och orkar gå ut igen. Vi ska också till Stockholm så då ses vi väl där .Kul.

Jul snart ja . Här håller vi på att planera tvättstuga och badrum för fullt. Nästan så jag hoppas att julen kan vänta några veckor till.:)

Kram Petra

2010-11-17 @ 12:49:19
URL: http://nogg.se/lufsen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0