Naturupplevelse

Häromdagen när jag gick med hundarna över fältet precis utanför för vårt hus fick jag se en stor rovfågel kretsa över grannens trädgård. Jag är osäker på vilken sort det är, så om någon vet skriv gärna till mig - brun kropp med inslag av rödaktig färg på undersidan. (Har nu fått reda på att det är en Glada). På marken verkade det finnas något aptitretande, eftersom den återvände ett par gånger. Tur för mig, så jag hann springa in och hämta kameran. Jag har aldrig varit så nära en rovfågel förut och det var synd att jag inte hade ett ännu bättre objektiv, så jag kunde fota den på närmre håll. Det var i alla fall en mäktig naturupplevelse! Hundarna verkade också tycka att den stora fågeln var imponerande, för de stod så stilla och tysta vid min sida. Himlen var även den extra sevärd, för på en liten yta såg vi både ett klarblått och molnfritt parti och alldeles intill en yta med ett vackert molntäcke i skiftande färger.

                                            
                                           
                                           
                                           
                                           
                                           

        


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0