Buskul

Söndagen bjuder på ett fantastiskt fint vinterväder - sol och fem minusgrader (ja, även jag som längtar efter vårvärmen får jag erkänna att det är underbart vackert) och efter att tagit en härlig morgonpromenad på mossen med Isa och Mats 

                                            

far vi några timmar senare iväg till brukshundklubben för ett träningspass tillsammans med Chatta och Jessica. Nu får vi se om veckans träningsuppgift har gett bra resultat? Dicho har blivit allt bättre på att påbörja och avsluta leken på kommando, men kommer inte alltid tillbaka direkt med leksaken. Därför får jag använda lina ett tag till, för att snabbt kunna hiva in mig mot honom när han tvekar. Jag hoppas också att vi ska hinna med ett lydnadspass.

Vi hinner med både det andra ena och det andra, men det är lite för kallt att göra vissa lydnadsmoment och sitt - stanna kvar får avverkas i högt tempo. Dicho verkar tycka att det är buskul att vara tillbaka på brukshundklubben igen och han ser glad och förväntansfull ut när vi går mot den för dagen vita gräsplanen. I vår har vi en del att jobba med och jag har anmält Dicho till allmänlydnad fortsättningskurs. Om det nu bara blir varmare snart, så ska vi ta tag i uteträningen på allvar. 

                               

Efter träningspasset får hundarna leka en stund innan det är dags att åka hem. De matchar verkligen varandra - både i färg och i snabba tempoväxlingar.

                                            
                                           
                                 Vilken tjej o vilken utstrålning - doftar gott gör hon också!
                              
                      Undrar om hon förstår att jag gillar henne om jag slickar mig om munnnen?
                              
                                 


Kommentarer
Postat av: Jessica Carling

Bra träningspass idag! Nu har Chatta och jag lite att jobba vidare med. Jag håller med dig - de matchar varandra verkligen. Fina bilder!

Kram

Jessica

2010-01-24 @ 21:57:13
Postat av: Petra Henriksson

Hej!

Fina bilder du har lagt in. Tack för samtalet igår.

Ha det bra. Kram Petra

2010-01-27 @ 17:40:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0