Veberöd - here I come!

I ett gråkallt och blåsigt Veberöd, var det idag Dichos tur att ännu en gång pröva sina vingar i utställningsringen. Han var den ende i familjen, som i sin goa svarta päls, var rätt klädd. Varför tog jag inte på mig min vintermundering? Mats och jag anlände dit i god tid, för att Dicho skulle hinna känna in sig ordentligt innan det blev hans tur. Det märktes stor skillnad från förra helgen, för nu tog det betydligt kortare tid för honom att släppa intresset för den stimmiga miljön runtomkring och istället falla i djup sömn i väntan på nr. 175.
   Utställningsdomaren visade sig vara både noggrannn och grundlig, vilket i och för sig är bra, men det innebar också att det blev en mycket lång dag. Tur att jag tog med några leksaker som Dicho kunde busa med när han mellan varven fick alltför långtråkigt. Han verkade även denna gång tycka om att visa sig upp sig i ringen. Däremot var han mer tveksam till domarens närmanden än förra gången, även om hon var både lugn och försiktig. Dichos tillgänglighet är nu något vi får jobba extra med. I stort är jag ändå mycket nöjd med hans insats med tanke på att han faktiskt bara är fyra mån. gammal, så har han för sin ålder visat sig vara både uthållig och tålmodig och dessutom mycket positiv och gladlynt.

Dagens resultat: BIR, HP och BIG 7.
Omdöme:
Hanvalp av god typ, korrekt bett, maskulint lovande huvud (Ja, det står så!), vackra ögon, bra hals, när han vill stå har han mkt tilltalande vinklar fram och bak, härlig vacker päls, bra tassar, trevlig helhet, behöver ngt bättre självförtroende i ringen och trevligt visad.

PM:et till utställningen avslutades med följande tänkvärda ord.
Lycka till! Och tänk på att...hur det än går åker du hem med den vackraste hunden - Din egen!







                        


Kommentarer
Postat av: Gun

Ooops, he did it again. Grattis!

Kul med bilder så vi kan se alla skönheter.

2009-09-27 @ 20:33:37
Postat av: Ulla

Vilken tjusig hund ni har. Så duktig. Det är inte lätt för en valp när främlingar ska klämma och känna. Kul att följa er. Tycker att även du är tjusig Lolo. Och tålmodig!

Kram Ulla

2009-09-30 @ 19:02:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0