Familjealbum

Underbara helg - och mer tid över för vila än under veckan för övrigt och det finns också mer utrymme att vara tillsammans med familj, vänner och släktingar. Denna söndag kommer att innehålla både det ena och det andra. Jag startade dagen tillsammans med hundarna. Isa och jag har tagit en lagom lång cykeltur genom byn. För närvarande tar jag det lite lugnare med henne, eftersom hon går på en antibiotikakur p.g.a. ett svårläkt sår på tassen som uppkom från ingenting - hon sprang bara över ett grönområde. Jag visade det för en veterinär före perroträffen och hon konstaterade att såret läkt fint och gav Isa klartecken att få delta i de olika Grännaaktiviteterna. Men häromdagen upptäckte jag att såret börjat se infekterat ut, så därför sattes det in medicin. Isas glada lek med lillebror har vi minskat på något, så att den inte försvårar läkningsprocessen. Hoppas att de snart kan umgås som vanligt igen! Därefter tränade jag Dicho i några kontaktövningar och sedan träffade vi en granne som har en vitlurvig liten hundvalp i Dichos ålder och nu kan ni tro att det blev liv i luckan. De sprang ikapp och tumlade runt i gräset så grästuvorna sprätte runt på alla håll.
   Nu sover min lilla ängel tungt och drömmer säkert om att snart få träffa sin nya kompis igen. De två valparna är så söta färgkontraster i vitt och svart, men tyvärr så glömde jag kameran. Jag får försöka fånga dem på bild vid ett annat tillfälle!
   Snart lär väl våra barn också vakna till liv, men i den ålder de befinner sig i nu så brukar sovmorgnarna kunna bli riktigt lååånga! Till min stor häpnad hör jag nu tunga steg på övervåningen - kan det verkligen vara sant att min sjuttonåring har vaknat för egen maskin?

Dagens foton är på min älskade familj.




                   Två mörkhåriga skönheter: Isa och Maribel!



                                          Kontaktträning!



                       Hipp, hipp, hurra, nu är det födelseda´!

                                             Hector 21 år



   Isa och Mats: En vy från vårt hus när Skåne är som vackrast!



                        Hej och tack från Dicho och mig!/Louise

                              


Kommentarer
Postat av: Gerd Henriksson

Vilken härlig blogg! Kul att du är igång. Jag ser fram emot att följa din blogg.

2009-09-06 @ 18:31:24
Postat av: Gerd Henriksson

Lycka till!

2009-09-06 @ 18:39:24
Postat av: Stina Nilsson

Himla härliga ärliga pussiga bilder!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Smultronstället!

Majsan den fagre!

Mats långhårig!

Hector stilig!

Lolo fart!

Och hundarna illvrål!



Kram Stina!

2009-10-13 @ 13:53:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0