Hänt i veckan

Här kommer några bilder från en ringträning tidigare i veckan. Hundarna som deltog var framförallt golden retriever, i olika åldrar och storlek. Dessutom var det en liten klick hundar som representerade andra raser, Dicho var ensam perro. Träningspasset innehöll liksom förra gången, många bra och nyttiga moment och lillkillen verkade att trivas i sällskapet. 


 
                       - Är det min tur snart?

                                      
                                                               - Hallå, här är jag!


Dicho har också varit hos fotografen och här är bilderna, som togs i samband med besöket  på
Sofieroutställningen. Sötnosen min!!

                                

                         
                                                                

Igår, onsdag var det avslutning på Isas lydnadskurs och kvällen innehöll massor av lekfulla inslag, som t.ex. inkallning förbi två tallrikar med goda korvar. När det var Isas tur kom hon i bra tempo och satte sig fint vid min sida, men när hon fått min belöning gjorde hon en blixtsnabb manöver och tog en munfull korvbitar. Hon tyckte förmodligen att hon gjort sig förtjänt av den mumsiga korven! Vi bytte också ut apportbockarna mot wienerkorvar (ej djupfryst). Samtliga hundar klarade momentet utan att tugga - fantastiskt bra gjort! 

Här sitter Isa och ser ut som hon filosoferar och tänker tilbaka på höstens roliga och innehållsrika lydnadskurs! Kul, att även denna grupp kommer att fortsätta träna lydnad i en egen träningsgrupp! 


                                                        

Idag har vi haft perroträff och utställningsträning i ett underbart skånskt höstväder. Förutom alla söta valpar kom det också en hel del vuxna hundar. Det var m.a.o. ett gytter av krulltottar i varierande färger!
Jätteroligt att träffa alla som kom!
Tack Susanne och Helene för en mycket trevlig eftermiddag!

                                                                                 
                                                                      Dicho spanar in 
    
                                        
                                                                      alla deltagare!


Kommentarer
Postat av: Gun

Jo Lolo jag har läst.

Lycka till på valputställningen. Känner på mig att det går toppen.

2009-10-31 @ 23:40:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0