Regn och rusk

Nu har hösten kommit på allvar, med heldagsregn och kraftig blåst. Vilket hundväder! Det ska till mycket om även Isa visar tveksamhet när det är dags för promenad, men idag letar sig kastvindarna in varje gång man sticker ut nästippen genom dörröppningen. Idag har det m.a.o. blivit lite mer innevistelse än planerat, så dagens träningspass får vi väl delvis göra inomhus. Inför morgondagens valpträning i sök har vi börjat träna valparna i flera varianter av nosarbete, som att leta godis. leksak och att hitta sin gömda förare. 
   Om ovädret håller i sig till imorgon, så är det möjligt att ledarna avblåser skogsbesöket och att vi istället beger oss till brukshundklubben. Dicho älskar att träna i grupp och när vi anländer till träningen blir han alltid glad som en lärka. I grupp för några veckor sedan var han fullständigt fokuserad på mig. Den senaste tiden har han också upptäckt och börjat intressera sig för omvärlden, vilket gör att att jag numera får anstränga mig mer än tidigare för att avleda honom från allt spännande som händer runtomkring oss. Trots hans nyfikenhet för annat är han oftast både följsam och uppmärksam på mig samt fokuserad på sin uppgift.
  Isas lydnadsträning går sakta men säkert framåt och det som framför är roligt att se är hur hon njuter av varje stund på träningsplanen. Hon hade tidigare en period då hon inte verkade tycka det var så kul med olika lydnadssmoment i grupp, men nu tycks hon ha fått glädjen tillbaka igen. Härligt! Kanske är det också så att hon myser extra mycket av att bara hon och jag gör saker tillsammans, för hur mycket hon än tycker om lillebror så tar han ju mycket tid och uppmärksamhet.
                          Innelek: Dicho, som nu väger hela 14,3 kg får här sin syster på fall. 
            
                                        - Neej, nu orkar jag inte fler brottningsmatcher!
            
                                     - Kom igen syrran, gör om det här om du kan!
            


Kommentarer
Postat av: ÅSA

Hej!

Dicho puss och kram från Mamma, Mormor och dina första mattar

Det är jätteroligt att få läsa om vad du har för dig

2009-10-06 @ 21:03:07
URL: http://www.perrotrizza.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0