Morgonstund har grus i ögonen

Jag hittade en broderad tavla på loppis för några år sedan med texten: Morgonstund har grus i ögonen och det budskapet har nog alltid passat mig bättre än den traditionella Morgonstund har guld i mund. Men efter att vi skaffat hund, så har jag faktiskt blivit piggare på morgnarna och en sådan härlig och solig promenad som i morse gjorde mig pigg som en lärka (det är väl kanske att ta i för mycket) - kände mig i alla fall mer energisk när jag kom hem igen!

Dicho som nyligen blivit 6 mån. fick vara modell när kameran plockades fram. Oj, vad han blivit storväxt på kort tid - mankhöjd 45 cm och vikt 16,9 kg! Under promenixen far han ena stunden fram och tillbaka som en tätting för att nästa stund plötsligt stanna upp för att undersöka allt spännade i omgivningen, från den porlande bäcken till att gräva djupa fallgropar på gångstigen. Dicho har något att göra hela tiden, vilket energiknippe han är! Inte konstigt att jag också blir glad och upprymd i hans sällskap - av att se hans livsglädje och entusiasm för allt som finns runtomkring honom. Det enda som störde honom en aning var en läskig man som såg mycket skum ut och som förde ett farligt oväsen när han satte upp ett staket runt sin trädgård, men efter att synat honom på mycket nära håll så avtog Dichos intresse och han fick återigen spring i benen.  

                                                        Vilka galna bilder!
                                                 Hur kan han hålla balansen? 
                                     
                                     

                                                        Upptäckarglädje!
                                     
                                                                  
                                     
  
                                      
                                      
                                         


Kommentarer
Postat av: Susanne

Vad härligt galen han ser ut!

Släkt med Zoë? Jo, ganska nära faktiskt!

/Susanne

2009-11-15 @ 22:52:14
URL: http://www.aberlours.se
Postat av: Gun

Vilka härliga bilder./Gun

2009-11-16 @ 17:17:14
Postat av: Gerd

Nu är jag äntligen inne på bloggen. Mycket underhållande läsning. Vilket äventyr att ha hund! Bilderna är jättefina och är fulla av liv. Vem skulle inte vilja vara morgonpigg? Svårt så här års!

Det blir till att skaffa hund.

/Gerd

2009-11-16 @ 21:15:04
Postat av: Susanne och Ella

Vadå sol......

Här i Stockholm har vi värsta vädret vill inte sticka foten utanför täcket. Men håller med dig, dagen blir mycket vackrare med en litten krulltott vid sin sida :-)

Ha det gott

Susanne och ella

2009-11-16 @ 23:45:50
URL: http://calmigoscaramella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0