Första advent

Hemma igen efter att tidigare idag varit på en inoff. utställning i Moheda. Nu hoppades jag att de senaste veckornas träning med hantering av Dicho skulle ge resultat. Våra bekanta, barnens kompisar och olika hundmänniskor har klappat, smekt och gosat med Dicho - allt för att få honom ännu mer positiv inför framförallt tandvisningsmomentet. Ja, det började kanske inte så bra för när vi stannade på en rastplats får Dicho se en dam som närmar sig bilen med bestämda steg och då tar han sig ton och börjar morra för att markera vad han tycker om hennes intrång. Den nyfikna damen menade inget illa alls, utan var bara intressead av hundar i största allmänhet. Jag gav henne en näve godis och sedan plockade jag ut Dicho ur bilen, så att de fick hälsa på varandra och efter en stund var allt som vanligt igen och väl inne i bilen igen slumrade Dicho till och sov djupt till vi var framme vid Bollhallen. 
  
I valpklassen deltog ca. 80 hundar av en mängd olika raser och Dicho kom in i ringen under den senare delen av klassen. Han fann sig mycket bättre i att bli hanterad av domaren än förra gången och i tillgänglighet fick han UA. Duktig kille! Dessutom fick han en 1:a + HP, men vidare i finalomgången var han för trött för att orka fullt ut. 

Efter en dag fylld av intryck sover han nu så gott, fast när jag vänder bort blicken vaknar han till och hittar till sin stora glädje en kvarglömd stolsdyna och vips har han sprungit och gömt sig med sin trofé hängande ut genom munnen. Det här har blivit ett av hans favorittrick och numera är han snabb som blixten! Men jag hann i alla fall med att fånga honom på bild.

                                        

                                     

Ha nu en riktigt bra första advent - julen närmar sig med stormsteg! Jag har faktiskt redan köpt första julklappen och jag säger inte till vem. Det var i alla fall många nyfikna blickar som synade paketet när jag kom hem från shoppingrundan. Tycker det är ganska kul med julhandel om man bara undviker värsta julklappshetsen.

Från oss alla till er alla - ha en riktigt bra avslutning på årets sista månad! 

                                                                                                                         Louise 


Kommentarer
Postat av: Gun

Kul att Dicho accepterar domaren bättre. Du ska se att det blir kanon till våren.

2009-11-30 @ 15:41:52
Postat av: Susanne och Ella

Hejsan,

Vad duktig du är med utställning och social träning :-) Det blir väl mycket av det nu till jul. Om man börjar med förberedelserna i tid är julen härlig. Ska verkligen försöka göra det i år.

Må gott

Susanne

2009-12-03 @ 09:45:34
URL: http://calmigoscaramella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0