Dicho - Årets viltspårsperro och Isa - andra plats i Årets lydnadsperro!

Dicho, denna underbara snart tre-åriga perrohane har till min stora gläldje och överraskning (visste hans resultat, men hade dålig koll på andras) blivit ÅRETS PERRO i viltspår! Han får därmed ytterligare en merit till förra årets fina framgångar!

Ja, vad ska jag säga om denna fantastiska perrokille - här visar han ännu en gång vilken kapacitet han sitter inne med i just nosarbete! Han visade sig redan från det att vi startade med viltspår i höstas vara en riktig naturbegåvning och förutom en liten formsvacka i slutet av hösten, så har han successivt utvecklat sin spårförmåga under varje spårning och efterhand kunnat klara allt större svårigheter. Dessutom är han spårnoga, fokuserad samt följer spåret i ett lagom och mycket behagligt tempo.


                       Så här glada är vi över utnämningen - Årets perro!
            
Dicho med sitt vandringspris - där står redan Isas namn och nu är det alltså hans tur!

Här följer en liten bildkavalkad på honom i skiftande pälslängd och under olika årstider.









Jag blev så otroligt glad när också Isa lyckades bra i kategorin - Årets lydnadsperro. Dessutom klämde hon in sig på en fjärdeplats i viltspår, vilket också är kul! Hennes träning i tävlingslydnad började ganska sent, n.b. strax efter att hon fyllt fyra år. Dessförinnan inriktade jag mig framförallt att träna henne på spår av olika slag och sökarbete.  

Det visade sig ganska snart att hon älskar att träna lydnad och i sin iver att bli belönad med sina favoritbollar så är hennes träningpass alltid något att se fram emot efter t.ex. en intensiv dag på jobbet. Hennes träningsglädje och härliga energi smittar gärna av sig på mig och om jag någon gång känner mig lite trött och hängig, så får jag förnyad energi av att se hennes glada kroppsspråk och entusiastiska attityd när vi tar oss an olika lydnadsmoment.

Vi är just nu i färd med att träna in tvåans moment och där återstår en del innan hon har greppat allt fullt ut, men hon är förhoppningsvis på god väg! Träningstävlingen för några veckor sedan var otroligt nyttig och även om den visade att det finns en del brister, så var hon glad, positiv och förväntansfull inne på tävlingsplanen och den här härliga attityden hoppas jag att hon ska behålla i framtiden! 

Nedan kommer också några bilder på Isa.

 






Nu har Mats och jag precis kommit hem efter en mycket trevlig helg i Örebro. Under söndagen hade ett trettiotal perroentusiaster samlats för att delta i perroklubbens årsmöte, som i år var förlagd i Svampen och precis som det låter så är det en hög svampformad byggnad med utsikt över hela staden!

Idel perrofolk:





Efter mötet var det sedan dags för prisutdelning i "Årets perro" och först ut var jag för att ta emot Dichos pris!
 
Mr Lydnad - Johan med Tova!

Monika som ännu en gång fick brukslydnadsutmärkelsen!

För övrigt blev Aqualines Jaraco Årets perro i utställning, medan agilitypriset hamnade hos Tasseriet! GRATTIS till er alla!

Efter en god lunch blev det så dags för en föreläsning av Lars Fält om hundars rädslor och mentalitet. Intressant och tänkvärt! Sedan hade klockan hunnit att bli mycket och vi skåningar var tvungna att snarast påbörja den långa bilresan söderut! Tack för ett trevligt arrangemang och det var så roligt att träffa er alla!

Ett stort tack också till Petra och Ronny med familj för er gästvänlighet och för trevligt umgänge! Som avslutning kommer här några bilder på deras söta perroflickor Merci och Ester!


 


Kommentarer
Postat av: Petra Merci & Ester

Det var jättekul att ha er på besök och få prata och lära känna varandra lite mer. Vi gratulerar återigen och jag funderar på att skriva en skylt i gästrummet att "Här sov en VINNARE " :)

Kramar till er från Örebro

2012-03-12 @ 22:38:26
URL: http://www.nogg.se/lufsen
Postat av: Åsa

Ett Jättegrattis från oss i Stockholm! Vi är så stolta över att ha fött upp Årets Viltspårsperro!

Du är så fantastisk duktig med dina hundar Louise.

Grattis också till Isas framgångar!

Åsa, Trizza och Zelma

Perro Rizados

2012-03-13 @ 06:23:33
URL: http://www.perrotrizza.com
Postat av: Katarina

Grattis Louise! Du är verkligen duktig med båda dina hundar!!

Katarina

2012-03-13 @ 07:06:47
URL: http://perrozoe.blogg.se/
Postat av: Gun

Ja nu säger jag GRATTIS. Ha det gott.

2012-03-13 @ 16:10:30
Postat av: Gerd

Hej! Vilka fina utmärkelser!

Ett stort GRATTIS till dig Lolo!

Vilka fina och duktiga hundar ni har!

Jag förstår att det ligger mycket arbete,träning och omtanke bakom detta fina resultat.

Kramar :)

2012-03-14 @ 07:24:38
Postat av: Helene

Jätte grattis till alla framgångar 2011!

Helene Ceasar & Cocos

2012-03-15 @ 08:16:24
Postat av: Monica Johansson

Grattis igen, vilka fina och duktiga hundar ni har!Det var kul att träffas i Örebro och hoppas att vi ses snart igen!

2012-03-15 @ 23:27:48
URL: http://perro-bella.dinstudio.se
Postat av: pia,wennersten

Grattis vad ni är duktiga. Det måste känns jättekul med 2 st så duktiga hundar. Men dom har en duktig matte också givetvis. Kram Pia,Evita o Thea

2012-03-16 @ 22:52:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0