Sommarens fröjder

Det var länge sedan sist, så nu är det verkligen hög tid att skriva några rader igen - har haft datorkrångel och dessutom varit bortrest en hel del. Here we go again! Nu är det sönd.kväll och jag sitter hemma i köket enbart iklädd bikini och trots att klinkergolvet svalkar fötterna och det är korsdrag i hela huset, så är det otroligt varmt. Vid mina fötter ligger hundarna - de orkar inte heller göra så många knop i den 30-gradiga värmen. Skönt i alla fall att de är nyklippta, så att det blir något drägligare för dem i värmen.                              
                                              
                                                                   Dicho: före o efter
                                              
                                                                      Isa: före  
                                               
Emellanåt går de ut i trädgården för att svalka sig i den lilla bassängen och här är Isa för en gångs skull den modigaste i vattnet för hon älskar att doppa huve´t och plocka upp leksaker som ligger på botten, medan Dicho hellre använder framtassarna som hjälp.
                                               

Jag har precis kommit hem efter fyra härliga dagar i Västervik, medan övriga i familjen stannat kvar på hemmaplan. Här bodde jag i 16 år under min uppväxttid. Tack, Gerd för en rolig vistelse - i år har vi trots det geografiska avståndet lyckats att träffas oftare än vanligt och det får vi se till att göra även i fortsättningen. Jag återkommer med nya förslag på spännande och roliga aktiviteter här på de sydligare breddgraderna!
                                            
                       Gerd som jag lärde känna på Lärarhögskolan i Malmö i början av 80-talet

I sista stund bestämde jag för att köra bil till V-vik och med hjälp av radions P1 och bra musik, så gick resan på sammanlagt sjuttio mil förvånansvärt lätt. Vägen mellan Växjö och Oskarshamn är värst - tio spikraka mil med trista omgivningar. Tack vare lundatjejen Amanda Jensens sommarprat, så kändes den här sträckan trots allt ok och på hemresan fick ishockeystjärnan Mats Sundin hjälpa till att hålla mig vaken bakom ratten.

Fred.kvällens tjejträff, med kompisar från uppväxt- och skoltiden samt några nya ansikten, var fantastiskt kul med god knytmat och många glada skratt. Vi gick till sängs vid 4-tiden och det tyder väl på att vi hade roligt. Innan vi knoppade in hann vi också med att äta nattamat och prata av oss ytterligare någon timme. 
                                            
                                                                 Sommardukning
                                            

Har fortfarande problem med att lägga in många bilder, så fortsättning kommer...                                                                                                                                                                                            
 


Kommentarer
Postat av: Gerd

Jag kommer gärna till Skåne! Tur att P1 finns så att vi överlever vägen mellan Oskarshamn och Växjö.

Hundarna blir som förbytta i sin "nya" päls. Det måste vara ljuvligt med den korta pälsen i denna värmen!!

2010-07-15 @ 14:31:26
Postat av: Stina Nilsson

Eldens aska



Eldens aska Artikelnummer: 9789185807628



Pris: 82 kr Köp



Leveranstid: 2-7 arbetsdagar



Stina Nilsson, född i Västervik 1963.

Bosatt i Röda Stan, Norrköping med sambo,

dotter och katt.

Stinas stora intressen är att skriva, måla och

sjunga jazz och visor.

Hon har fått en del dikter publicerade, och

haft några mindre utställningar.

Eldens aska är Stinas första diktbok.



Författare: Nilsson, Stina

ISBN: 9185807621

EAN: 9789185807628

Förlag: King ink

Bandtyp: Pocket

Mediatyp: Bok

Utgivningsår: 2010

Språk: Svenska



ORD OCH BOK



Här är den!

Min bok!

Hurra!

Hurra!

Kommer ni in till Norrköping nästa sväng?

Till sanden?

Hoppas att det blev ett bra bröllop!

Å de gifte sig?

Kram Stina!

2010-07-23 @ 13:37:47
Postat av: Stina Nilsson

Hej syster!

Hoppas att ni har det?

Bra?

Idag å

alla andra dagar!

Kattungarna växer!

Hogga växer!

Jag?

Joodå jag är glad!

Ledsen!

Arg!

För det mesta glad!

Nu var det länge sen!

Kramkram till er!

2010-09-28 @ 07:44:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0