Vardagsliv

Nu har vardagen återvänt igen och visst det märkligt att man efter en lång och skön sommarledighet så snabbt kommer in i jobbet igen! Höstkylan gör sig redan påmind under morgonpromenaderna och regnet har envist hållt sig kvar sedan några veckor tillbaka. Ibland tittar ändå den efterlängtade solen fram och då är det ljuvligt att vara hundägare! Idag var det just en så´n fin eftermiddag och vi har varit ute i flera timmar och då passade jag på att ta en del bilder - först ut är Dicho.

                                       
                                         
                                                                            Glädjeskutt!
                                       
                                       
                                                                           Vilken snygging!!
                                       
                                                                                Rast och vila
                                       

När det var Isas tur att bli fotograferad, så var hon inte alls med på noterna. Det enda hon ville göra var att träna lydnad och efter de här bilderna var tagna så kunde hon inte hålla tillbaka sin iver, utan tog ett jätteskutt rakt mot kameran. Jag förstod vinken och hon fick äntligen påbörja sitt efterlängtade träningspass. Isa motivationen blir bara större och större för varje dag och hon är alltid så fylld av förväntan efter att få sin belöning och det är framförallt bollen i min ficka som lockar. När jag som idag kände mig lite trött och hängig, så gjorde hennes entusiasm och arbetsglädje att jag efter en stund kände mig betydligt mer pigg och glad än innan. Vilken härlig vitamininjektion en hund kan vara!

                                           
                                                                         Vilket energiknippe!
                                       
                                                                                Slut för idag!                                      


Kommentarer
Postat av: Gun

Hej,

Vissunt är det nästan läskigt hur fort man är inne i de gamla vanliga hjulspåren igen. Men hundträning är ju kul. Den här veckan drar Chilli och jag igång med agilitykurs. Ha det gott. Kram Gun

2010-09-01 @ 19:22:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0