Poolparty

På lördagen blir det återigen varmt och efter flera dagar med regn tycker nu Dicho det ska bli kul med ett dopp i bassängen. Till hans stora förvåning ligger det en mumsig köttbulle på bottnen, som jag hoppas ska locka honom att doppa ner huvudet under vattnet. Dicho partar loss på köttbullen och som hjälp för att nå läckerbiten krafsar han oavbrutet med sina framtassar. Efter en stunds krafsande börjar vattnet bli missfärgat och genom ett stort hål strömmar det nu in mängder av jord. Allt vatten rinner ut och den trasigas bassängen förvandlas till en rolig tunnel istället - inget fel på fantasiförmågan här inte!

                                          
                                                           Woow, en köttbulle!
                                          
                                                          Den måste jag fånga!
                                          
                                                                Men, hur?
                                         
                                                               Oj, vad svårt! 
                                         
                                    Om jag böjer ner kanten så rinner den väl ut! Mums!
                              
                                                                  Slutbadat
                                         
                                                                 Tittut! 
                                           
                                                           Här kommer jag!
                                         
                                                           Lätt som en plätt!
                                         
                             Nej, vad gör han nu? Nu blir det inga fler dopp i trädgården denna sommar!
                                         
                                                             Gääsp - vad trist!!
                                           
                                             Matte, vi kan väl köpa en ny bassäng?
                                         
                                                           Bra idé eller hur!                                         

                                                                                     
                                                                              


Kommentarer
Postat av: Susanne och Ella

Vilken härlig bildserie på en rolig hund, söta Dicho.

Nå kula att man kan ha dubbla användningsområden för sakerna :-)



Susanne och Ella (som nu kommit fram till Visby

2010-08-09 @ 00:22:18
URL: http://calmigoscaramella.blogg.se/
Postat av: PepparSanna

Lille vän - du är påhittig du! JAg försöker också köra tasstricket, men matte står liksom över mig och håller i framtassarna. Så vill jag ha det som hon stoppat ned i havet måste jag doppa mig. Men jag ska nog klura ut ett sätt att komma runt det med!

/Morbror Peppar

2010-08-09 @ 12:42:38
URL: http://peppar-perro.blogspot.com/
Postat av: Gerd

Hej!

Gosiga och busiga Dicho! Världen är full av överaskningar.



Kram Gerd

2010-08-10 @ 20:57:39
Postat av: Ulla

Haha vilken kul vovve du har! Fotografen är inte så dum heller. Men är inte Dicho en vattenhund? Jag trodde dom älskade att doppa sig.

Kram Ulla

2010-08-12 @ 10:55:48
Postat av: Louise

Kul att höra ifrån dig - jag ringer! Klart att vattenhunden Dicho lever upp till sitt rasnamn - han älskar att simma och busa i vattnet, men har ännu inte förstått vitsen med att doppa huve´t under vattnet.

Kram

2010-08-12 @ 11:57:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0