Vilken linslus!

Helgen inleddes med en lördag med intensivt regn - ja, det öste ner hela dagen som om himlen hade gått sönder. Dessutom åskade det rejält med jämna mellanrum. Jag och hundarna brukar inte dra oss för att gå ut i i blött väder, men igår blev det i mesta laget för några långa promenader. Skånskt rekord i grannstaden Malmö - 65 millimeter på en dag, vilket naturligtvis orsakade en del problem som översvämmade källare och trafiksvårigheter.

En envis halsinfektion har besvärat mig under veckan och när nu lördagen kom var det vila och sängläge som gällde och då var det onekligen lättare att hålla sig inomhus med tanke på busvädret utanför sovrumsfönstret. Det är väl typiskt att man ska känna sig vissen så här i upptakten av terminstarten. för då vill man ju vara pigg och energisk inför elevernas ankomst. Efter fem dagars lärarplanering börjar min nya åk 1:a på onsdag nästa vecka. 28 elever förväntansfulla (hoppas jag i alla fall) elever och jag har som ambition att de så snart som möjligt ska bli en sammansvetsad och väl fungerande klass. Inledningsvis kommer jag därför att lägga en hel del timmar på kontakt- och samarbetsövningar samt lägerverksamhet

Idag är det visserligen rejält varmt, men inget regn så här långt och jag är bara tvungen att komma ut så Mats och jag tar med hundarna på en lång och härlig promenad nere på mossen. På hemvägen tränar jag var och en av dem på vår egen lilla träningsplan, parkeringen bredvid kyrkogården. Här står nästan aldrig några bilar parkerade (dåligt med besökare i svenska kyrkan?) och förutom de bilar som passerar på vägen är här lagom tyst och lugnt.

När vi kommer hem igen tar jag mig an ogräset i några rabatter och då sticker Dicho in sin nos bland blommorna för att hjälpa till. När jag sedan hämtar kamereran så kommer den lille linslusen fram ur grönskan. Han är ju bara för söt med alla blommor som fastnat överallt i hans päls!

                                          
                                          
                                            
                                          
                                                Blir det bra så här eller kanske så här?
                                          

                              

Nästa vecka börjar vardagen ta form igen för då sätter både mitt jobb igång på allvar och Maribels skolgång börjar efter en fantastiskt skön sommar, men som vanligt tog den slut alltför snabbt. Nu gäller det att se till att ha en massa roliga aktiviteter att se fram emot under hösten som t.ex. hundträning av olika slag, för då blir det något lättare att möta mörkret och höststormarna!

 
                                           


Kommentarer
Postat av: Gun

Hej Hopp,

I Linköping har det mesta återgått till den vanliga lunken. Ser också fram emot en skön höst med rolig hundträning.

Ha det så gott./ Gun

2010-08-16 @ 15:31:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0