Dagen V

Idag åkte jag snabbt hem efter jobbet, för under eftermiddagen hade vi en hel del tider att passa för nu var det verkligen dagen V = vaccination. Först skulle Dicho åka till veterinären och få sin andra rabiesspruta. Att ta sprutor verkar inte vara något som bekommer honom, för varje gång vi varit hos veterinären så dröjer han sig gärna kvar en stund extra och bekantar sig med på personalen.
 
Senare på em. var det min tur att vaccinera mig (mot svininfluensan), men först hann vi med en långpromenad med grannen och hennes lurviga 55 kilos hanhund. Gentemot honom har Dicho en oerhörd respekt och det är väl tur hans ibland något kaxiga tonårsattityd inte poppar upp mot en så respektingivande hund som denna, utan att han faktiskt i sällskap med en sådan jätte har förstånd att vara försiktig. Glad i hågen i tron att slippa biverkningar av sprutan satte jag mig senare på kvällen för att skriva på min blogg, men då började armen att ge sig till känna rejält och jag fick avbryta direkt. Hoppas det lyckas bättre att skriva en kväll senare, för tidigare under dagen har jag mått pyton - ont överallt, feber och frossa.  Jag har faktiskt lyckats att genomföra hela arbetsdagen, förutom att jag tidigare idag skrämde slag på en kollega som efter att ha hälsat glatt och klappat mig på vacc.stället fick se mig sjunka ihop av smärtor samtidigt som jag gav upp ett gällt skrik, så tror jag tror faktiskt inte så många märkt att jag mått dåligt (värktabletter kan göra underverk).

Imorgon är det äntligen fredag och jag längtar efter att få vila i helgen, för veckan har varit så intensiv. Hoppas nu att vädret blir fint dessa dagar, för jag ser fram emot att tillsammans med hundarna få vara ute så mycket som möjligt. På söndag ska Isa viltspårsträna och därefter är det Dichos tur, för då ska hans träningsgrupp träffas. Sista gångerna har det varit lite si och så med närvaron, så det kanske är dags att snart göra juluppehåll.
                                                                     Isa 

                             

                                                                 Dicho
                                   är inte så mycket för att vila - i alla fall inte utomhus!

                             


Kommentarer
Postat av: Petra & Lufsen

Vaccinationtider ja just det.Vi har fått kallelse på Lufsen och ska väl ta tag i saken någon dag. Svininfluensan har vi inte tagit ännu.Får se hur det blir .Hoppas att din arm mår bättre idag.

Petra & Lufsen

2009-12-04 @ 11:34:32
URL: http://nogg.se/lufsen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0